Fotografie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in het werk van Bewth. Bij het ontwerpen van de voorstellingen en natuurlijk ook bij het bewaren van de vervliedende beelden.
Vooral de fotografen Oscar van Alphen, Roeland Fossen, Willem Hekkema en Thomas Tol hebben uitvoerig over ons bericht. Zij zijn dan ook prominent en frequent op deze site aanwezig. Dat van sommige belangrijke producties beelden ontbreken heeft te maken met lacunes in ons archief. Wij troosten u en onszelf met de gedachte dat het fotomateriaal van andere voorstellingen hen in de geest vervangt.
De eerste periode 1965 - 1970klick op de foto voor uitvergroting en informatie

foto28 foto29 foto30 foto31 foto32 foto33 foto34 foto35 foto36 foto37 foto38 foto39 foto40 foto41 foto42

Fotografie: onbekend
Regie: Frits Vogels. Bewegingsontwerp/mimografie: ‘Stoelen=3’, ‘Lankeschwitters’
photo © 2008 Bewth
Fotografie/Dia: Ruud Kaper
Regie: Frits Vogels. Bewegingsontwerp/mimografie: ‘Stoelen=3’, ‘Lankeschwitters’
photo © 2008 Ruud Kaper/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
Stedelijk Museum, Amsterdam
De nieuwe vleugel uit 1954 / Architecten: J. Sargentini met J. Leupen en F.A. Eschauzier 1967
Regie: Frits Vogels en Arnold Hamelberg. Twee optredens/improvisaties: bij Spaceplace, van Maurice Agis en Peter Jones, t.g.v. de Sikkensprijs (‘Our use of colour line and plane is related to human proportion size and mouvement’), en bij Signalement 67, onder auspiciën van Liga Nieuw Beelden
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
en bezoekers, binnen én buiten in de Van Baerlestraat
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: David van Dijk
bij Bevruchtingsmachine en Eicel van Jan van Munster
photo © 2008 David van Dijk/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
Regie: Frits Vogels. Bewegingsontwerp/mimografie: ‘Montage 5 à 7’, ‘Zweedse Lucifer’, ‘Karretje iota’
‘Het verrassende zit in het nieuwe gebruik der middelen. Enige voorbeelden: het dragen, torsen, kantelen, schuiven, stapelen en gooien met veilingkisten. Het grappige imiteren van reusachtige, soms prachtige kleurendia’s. De bid- en kooreffecten tegen een boeiende muzikale achtergrond. Een komische krabben- en kikkerrace met geestig microfooncommentaar. Het spel van benen en voeten, met kleurige sokken omhuld, dat exotische bloemeffecten oplevert. Een speels intermezzo met blinkende zeepbellen.’ (Naaijkens 1968)
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
Regie: Frits Vogels  /  Bewegingsontwerp/mimografie: ‘Karretje iota’
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
Regie: Frits Vogels. Bewegingsontwerp/mimografie: ‘Bossche Bollen’ ‘Veelzeggend is deze toevoeging aan een nieuw nummer van het Bewegingstheater: ‘Gesponsord door de beeldend vormgever J.Bosch’. Daar is Jeroen Bosch mee bedoeld, op wiens Tuin der Lusten het Bewegingstheater zich heeft gebaseerd. Niet ‘schilder’ wordt hij genoemd, maar ‘beeldend vormgever’. Ook dat geeft een aanknopingspunt met de hier beoefende toneelsport: het is ook het werken met beeldende vormen, door het lichaam gemaakt.’ (Rutten 1969)
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
gedragen door het ensemble
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
Fotografie: Thomas Tol
spreidt uit boven het ensemble
photo © 2008 Thomas Tol/Bewth
contact / links