Fotografie heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in het werk van Bewth. Bij het ontwerpen van de voorstellingen en natuurlijk ook bij het bewaren van de vervliedende beelden.
Vooral de fotografen Oscar van Alphen, Roeland Fossen, Willem Hekkema en Thomas Tol hebben uitvoerig over ons bericht. Zij zijn dan ook prominent en frequent op deze site aanwezig. Dat van sommige belangrijke producties beelden ontbreken heeft te maken met lacunes in ons archief. Wij troosten u en onszelf met de gedachte dat het fotomateriaal van andere voorstellingen hen in de geest vervangt.
De vierde periode 1984 - 2005 klick op de foto voor uitvergroting en informatie

foto140 foto141 foto142 foto143 foto144 foto145 foto146 foto147 foto148 foto149 foto150 foto151 fot152 foto153 foto154 foto155

Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Frits Vogels
Kostuums: Ottie Bouwhuis
Het filtergebouw met hypparschalen die reuzentrechters lijken te zijn; op een van de stammen van dit ‘bos onder glas’ staat gegrift: ‘o stromen vloeiden mee / daarop droegen schepen / kantwater’
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Frits Vogels
Kostuums: Ottie Bouwhuis
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth

Regie: Ben Zwaal
Kostuums: Marianne Strategier
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
Kostuums: Marianne Strategier
Stoelen en tafel: Willem A. Maas
Theeservies: Cris Agterberg
Vrouwelijk naakt: John Rädecker
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
Kostuums: Marianne Strategier
Zelfportret van de negentienjarige Jan Mankes
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
Oscar van Alphen Kostuums: Marianne Strategier
Fotografie: Ladenkastje van Thijs Rinsema en Theo van Doesburg
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
Kostuums: Marianne Strategier
Als laatste van een reeks portretten wordt onthuld Heddy Koch-de Geer, ten voeten uit, door Pyke Koch. Terwijl de toeschouwers, in een rij over de lengte van de zaal, de portretten bekijken, horen zij uit de ruimte ernaast een krakend rollen komen: de bolderkar van Gerrit Rietveld. Daaruit wordt iedere toeschouwer iets kleins aangereikt, een ‘meervouwsel’, dat facetten van gebouw en voorstelling bevat, met daarin ook een herinnering aan het recht tegenover de betreffende bezoeker hangende portret.
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Roeland Fossen
Regie: Ben Zwaal
Kostuums: Ottie Bouwhuis
photo © 2008 Roeland Fossen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
Kostuums: Ottie Bouwhuis
Kerstin Möhring, Birgit Albrecht en Lucie Moormann in respectievelijk helianth-geel, framboos-rood en lavendel-blauw
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Ben Zwaal
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Ben Zwaal
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Ben Zwaal
‘De tribune met het publiek rijdt langzaam achteruit; de overdekte straat tussen twee pakhuizen strekt zich steeds verder voor ons uit, lengte en breedte en hoogte onthullen zich.’ (Stapel 1990)
Klaske Bruinsma: ‘Als ik in Antwerpen die lange loop maak van het publiek af, dan moet ik mijn functie ten opzichte van de ruimte heel goed kennen, ik moet me de hele lange weg bewust zijn van mijn grootte, het volume dat ik inneem. En ik moet tegenkracht geven, niet meegaan in wat ik denk te doen maar er tegenin gaan.’ (Stapel 1990, p. 61)
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Ben Zwaal
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Ben Zwaal
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
contact / links