Dat vereiste een totaal andere discipline in de groep. Kon men in de lege gebouwen qua tijd en technische ingrepen bijna ongelimiteerd zijn gang gaan, nu vroegen aard en personeelsbezetting van de bedrijven voortdurend om overleg en toestemming voor zaken als repetitie- en voorstellingstijden, tribunebouw, aanleg van licht en geluid, om maar niet te spreken van de zorgzaamheid die vereist werd ten aanzien van de kwetsbare inhoud van sommige gebouwen, zoals Berenplaat of Leyduin, die de Rijnmond of Amsterdam van drinkwater voorzagen (foto 139-141 en 158-161).


foto139 foto140 foto141 foto158 foto159 foto160 foto161
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Frits Vogels
Kostuums: Ottie Bouwhuis
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Frits Vogels
Kostuums: Ottie Bouwhuis
Het filtergebouw met hypparschalen die reuzentrechters lijken te zijn; op een van de stammen van dit ‘bos onder glas’ staat gegrift: ‘o stromen vloeiden mee / daarop droegen schepen / kantwater’
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Oscar van Alphen
Regie: Frits Vogels
Kostuums: Ottie Bouwhuis
photo © 2008 Oscar van Alphen/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Klaske Bruinsma
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Klaske Bruinsma
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Klaske Bruinsma
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
Regie: Klaske Bruinsma
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth


(deze tekst is een samenvatting uit: BEWTH VOLTOOID samengesteld door Carol Schade en Ben Zwaal, met een tekstbijdrage van Klaske Bruinsma, en in 2005 verschenen bij uitgeverij THOTH te Bussum)
contact / links