Door toedoen van Klaske Bruinsma werd de plattegrond van het gebouw bepalend voor de ruimtelijke compositie van de voorstelling, met name in de Eusebiuskerk van Arnhem, bij de eerste productie in de Grote of Sint-Bavokerk van Haarlem in 1972 (foto 58-61)

foto58 foto59 foto60 foto61
Fotografie: Willem Hekkema
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth
Fotografie: Willem Hekkema
photo © 2008 Willem Hekkema/Bewth


en in de Geertekerk van Utrecht in 1973.
Een uitgangspunt dat, in de volgende periode uitgewerkt door vooral Willem Hekkema en Ben Zwaal, zou leiden tot de werkwijze dat het gebouw het onderwerp van de voorstelling vormde.










(deze tekst is een samenvatting uit: BEWTH VOLTOOID samengesteld door Carol Schade en Ben Zwaal, met een tekstbijdrage van Klaske Bruinsma, en in 2005 verschenen bij uitgeverij THOTH te Bussum)
(deze tekst is een samenvatting uit: BEWTH VOLTOOID samengesteld door Carol Schade en Ben Zwaal, met een tekstbijdrage van Klaske Bruinsma, en in 2005 verschenen bij uitgeverij THOTH te Bussum)
contact / links